Толкование на группу стихов: Быт: 49: 16-16
						«Дан», говорит он, «будет судить народ свой, как если бы и одно колено в Израиле». 
Именно первое и отчасти второе (ст. 17) произошло с Самсоном, который, 
родившись из колена Дана, судил народ в течение двадцати лет. 
В полной же мере это исполнится в отношении Антихриста, который, 
родившись страшным судьей и царем-тираном, с одной стороны, 
будет судить народ свой...
						Источник
						На благословения Исаака и Иакова, 22
						***
15. Что действительно от Данова колена имеет родиться и восстать тиран и царь, 
судия ужасный, сын дьявола, об этом говорит пророк: «Дан судити имать люди своя, 
яко и едино племя во Израили». Но возразит кто-нибудь, что это сказано о Сампсоне, 
который, родившись от колена Данова, судит народ двадцать лет. 
Это сбылось на Сампсоне только отчасти, и вполне сбудется на антихристе. 
Ибо Иеремия говорит: «от Дана» услышим глас «ржания коней его: 
от гласа ржания яждения коней потрясеся вся земля» (Иер. 8:16). 
Говорит и другой пророк: соберет всю силу свою от востока солнца до запада,
 те, коих звал и коих не звал, пойдут с ним. Море он сделает белым от множества парусов
 на кораблях, и поле сделает черным от больших щитов тяжело вооруженной пехоты, 
и всякий, кто встретится с ним на брани, падет мечом.
						 Что это сказано не о ком-либо другом, а об оном тиране бесстыдном и богопротивном, 
покажем ниже.
						16. И Исаия говорит так: «и будет, егда скончает Господь вся творя в горе Сионе 
и во Иерусалиме, наведет на ум великий, на князя Ассирийска, и на высоту славы очию его.
 Рече бо: крепостию сотворю и премудростию разума отъиму, пределы языков и силу их пленю. 
И сотрясу грады населенныя, и вселенную всю обьиму рукою моею, яко гнездо и яко оставленная 
яйца возьму; и несть, иже убежит мене или противу мнеречет: и не тако. Но послет Господь Бог
 Саваоф на твою честь безчестие и на твою славу огнь горя возгордится.
 И будет свет Израилев во огнь, и освятит его огнем горящим, и поястяко сено вещество» 
(Ис. 10:12-14, 16-17).
						17. Также и в другом месте: «како проста истязуяй, и како преста понуждаяй? 
Сокруши Бог ярем князей грешников, поразив язык яростию и язвою неисцельною,
 поражая язвою неисцельною, чюже не пощади, почи уповающи. 
Вся земля вопиет с веселием, и древа Ливанова возвеселишася о тебе и кедр Ливанский:
 отнеле же ты уснул еси, не взыде посекаяй нас. Ад доле огорчися, срет тя, 
возсташа с тобою еси исполина, обладавшие землею властители от престолов своих, 
все цари язычески, еси вкупе отвещают и рекут: и ты пленен еси, якоже и мы, 
и в нас вменен еси. Сниде в землю слава твоя, многое веселие твое:
 под тобою поселют гнилость, и покров твой червь. 
Как спаде с небесе денница, восходящая заутра? 
сокрушися на земли посылаяй ко всем языком. 
Ты же рекл еси во уме твоем: на небо взыду, 
выше звезд небесных поставлю престол мой, 
сяду на горах высоких яже к северу, взыду выше облак, буду подобен Вышнему. 
Ныне же во ад снидите, и во основания земли. Видевший тя удивятся о тебе и рекут: 
сей человек раздражаяй землю, потрясаяй цари, положивый вселенную всю пусту
 и грады разсыпа, пленых не разреши. Вси цари языков успоша в чести кийждо в дому своем. 
Ты же повержен будеши в горах, яко мертвец мерзкие со многими мертвецы, 
изсеченными мечем, исходящими во ад. Якоже риза в крови намочена не будет чиста, 
такожде и ты не будеши чист: зане землю мою погубил еси и люди моя избил еси. 
Не пребудеши в вечное время, семя злое: уготови чада твоя на убиение грехами отца твоего, 
да не возстанут и не наследят землю мою» (Ис. 14:4-22).
						18. Подобным образом и Иезекииль говорит о нем так: «сия глаголет Господь Бог; 
понеже вознесеся сердце твое, и рекл еси: аз семь Бог, в селение Божие вселихся
 в сердце мерстем: ты же человек еси, а не Бог и положил еси сердце твое, яко сердце Божие.
 Еда премудрее ты еси Даниила? премудрии не наказаша тебя хитростию своею. 
Еда хитростию твоею или смыслом твоим сотворил еси себе силу, и сребро и злато 
в сокровищах твоих? Или во мнозей хитрости твоей и в купле твоей умножил еси силу твою?
 вознесеся сердце твое в силе твоей. Того ради сия глаголет Господь Бог: понеже дал еси
 сердце свое, яко сердце Божие, вместо сего се Аз наведу на тя чуждыя губители от языка, 
и извлекут мечи своя на тя и на доброту хитрости твоя, и постелют доброту твою в погубление, 
и сведут тя, и умреми смертию язвенных в сердце мерстем. Егда речеши глаголя
 пред убивающим тя: Бог есмь аз? ты же человек еси, а не Бог в руце убивающих тя. 
Смертми необрезанных умреши в руках чуждых: яко Аз рекох, глаголет Господь» 
(Иез. 28:2-10).
						19. По изложений сих слов, посмотрим частнее, что говорит Даниил в видениях. 
Он, говоря раздельно о имеющих быть затем царствах, показал в последних временах
 и пришествие антихриста и кончину сего мира. Он говорит, объясняя видение Навуходоносорово:
 «ты, царю, видел еси: и се тело велико, стоящее пред лицем твоим, егоже глава от злата чиста, 
мышцы его и раме серебрены, чрево и стегна медяны, голени железны, ног часть убо некая
 железна и часть некая скудельна. Видел еси, дондеже отторжеся камень без рук, 
и удара тело в нози железна и скудельны, и истни их до конца. Тогда сотрошася вкупе скудель,
 железо, медь, сребро и злато, и бысть яко прах от гумна летня: и взят я премногий ветер, 
и место не обретеся им, камень же, поразивый тело, бысть гора велика и наполни всю землю»
 (Дан. 2:31-35).
						20. Присовокупляя к сему и собственные видения Данииловы, тому и другому 
сделаем одно объяснение, показывая, как они между собою согласны и истинны. 
Он говорит так: «аз Даниил видех, и се четыре ветри небеснии налегоша на море великое, 
и четыре звери велицыи исхождаху из моря, различны между собою. 
Первый аки львица, и криле его аки орли: зрях, дондеже исторжена была крыла его, 
и воздвижеся от земли и на ногу человечу ста, и сердце человече дадеся ему. 
И се зверь вторый подобен медведице, и на стране единой ста, и три ребра во устех его. 
Видех, и се зверь, аки рысь, тому же крила четыре птичия над ним, и четыре главы зверю.
 Созади сего видех, и се зверь четвертый страшен и ужасен и крепок излиха; 
зубы же его железни и ногти его медяны, ядый и истончевая, останки же 
ногами своими попираше, той же различаяся излиха паче всех зверей прежних:
 и рогов десять ему. Разсмотрех в розех его, и се рог другий мал взыде среде их, 
и трие розе преднии его исторгнушася от лица его: и се очи аки человечи 
в розе том и уста глаголюща великая» (Дан. 7:2-8).
						21. «Зрях дондеже престолы поставишася, и Ветхий денми седе, и одежда его бела аки снег, 
и власы главы его аки волны чиста, престол его пламень огненный, колеса его огнь палящ.
 Река огненная течаше пред ним: тысяча тысящ служаху ему, и тмы тем предстояху ему: 
судити седе, и книги отверзошася. Видех тогда от гласа словес великих, 
яже рог оный глаголаше, дондеже убися зверь и погибе, и тело его дадеся в сожжение огненное,
 и прочих зверей преставися власть» (Дан. 7:9-12).
						«Видех во сне нощию, и ев на облацех небесных, яко Сын человечь идый бяше 
и даже во Ветхого денми дойде, и пред него приведеся: и тому дадеся власть и честь и царство, 
и вси людие, племена и языцы тому поработают: власть его власть вечная, яже не прейдет, 
и царство его не рассыплется» (Дан. 7:13-14).
						Иной перевод.
						Что действительно от колена Дана должен родиться и восстать тиран, царь, 
судия ужасный, сын диавола, об этом объявляет пророк: 
Дан будет судить народ свой, как одно колено во Израиле (Быт. 49:16 LXX) 
						Но кто- нибудь возразит, что это было сказано о Самсоне, который
 родился от колена Дана и судил народ двадцать лет (Суд. 13:2; Суд. 15:20) 
Однако это сбылось на Самсоне только отчасти, а вполне сбудется на антихристе. 
						Ибо Иеремия говорит: От Дана слышен храп коней его, 
от громкого ржания жеребцов его дрожит вся земля (Иер. 8:16).
						Источник
						Ипполит Римский, Об антихристе TLG 2115.003, 14.8-15.9.