Вверх страницы

Вниз страницы
Форум Православная Дружба риа Катюша

Близ при дверях, у последних времен.

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Близ при дверях, у последних времен. » Фильмы, книги, музыка » Православные песнопения


Православные песнопения

Сообщений 1 страница 6 из 6

1

Блаженны - Знаменный распев с исоном

+1

2

0

3

https://upforme.ru/uploads/0017/a0/a2/389/t123849.jpg
Избранные песнопения Великого поста в исполнении хоров СТСЛ и МДАиС. Записи 1999–2000 годов.
Регенты: архимандрит Матфей (Мормыль), иеромонах Амвросий (Ермаков), иеромонах Лазарь (Гнатив). Акафист Страстям Христовым совершен ректором МДАиС архиепископом Верейским Евгением в сослужении собора духовенства в Покровском храме МДАиС 31.03.1999.

https://azbyka.ru/audio/pesnopeniya-vel … mdais.html

Отредактировано Игорь Александрович 008 (2024-04-29 16:00:58)

+1

4


Акафист Иисусу Сладчайшему / читает старец Николай Гурьянов

+1

5

.КАНОНЫ ПРАЗДНИКА ВОЗНЕСЕНИЯ ГОСПОДНЯ

Первый – преп. Иоанна Дамаскина,
глас 5,
и второй – преп. Иосифа, глас 4.

Песнь 1
Ирмос: Спасителю Богу / в мори люди
немокрыми ногами наставльшему, / и
фараона со всевоинством потопльшему,
/ Тому Единому поим: / яко прославися.

Воспоим вси людие, / на рамех
херувимских вознесшуся со славою
Христу, / и спосадившему нас одесную
Отца, / песнь победную: яко прославися.

Ходатая Богу и человеком Христа, /
лицы ангельстии видевше, с плотию в
вышних удивляхуся, / согласно же
воспеваху песнь победную: яко
прославися.

Явльшемуся Богу на горе Синайстей, /
и закон давшему боговидцу Моисею, /
от горы Елеонския вознесшемуся
плотию, / Тому вси воспоим: яко
прославися.

Богородичен:
Пречистая Мати Божия,
/ Воплощеннаго от Тебе, и от недр
Родителя не отступльшаго Бога /
непрестанно моли, / от всякаго
обстояния спасти, яже созда.
.
Другий канон господина Иосифа, егоже краестрочие по алфавиту.
Во осмой же и девятой песни:
Оди Иосиф, еже есть, песнь Иосифова,
глас 4. Песнь 1.

Ин. Ирмос: Отверзу уста моя, / и
наполнятся Духа, / и слово отрыгну
Царице Матери, / и явлюся, светло
торжествуя, / и воспою, радуяся, Тоя
чудеса.

Воскресл еси тридневен, по естеству
безсмертный, / и явился еси
единонадесятим, и всем учеником, / и
востекл еси Христе ко Отцу, / облаком
носимь всех Творче.
.
Вопиет явственно поя Давид богодохновенный, /
взыде Господь к небесным, в воскликновении и трубы
Взывает яснейшим образом Давид
боговдохновенный, воспевая: "Взошел
Господь на небеса при восклицании и шуме,
/ и к началосветному Отцу доспе.

Слава:
Состаревшийся, Господи, мир
многими грехми, / обновив страстию
Твоею и востанием Твоим, / возшел еси
носимь облаком к пренебесным: / слава
славе Твоей.

И ныне, Богородичен: Владыку
родила еси всех, всенепорочная
Владычице, / страсть вольную
приимшаго, / и возшедша к Своему
Отцу, / Егоже не остави, аще и плоть
взят.

Катавасия:
Божественным покровен, /
медленоязычный мраком, /
извитийствова Богописанный закон: /
тину бо оттряс очесе умнаго, / видит
Сущаго, / и научается Духа разуму, /
хваля Божественными песньми.
.
Песнь 3.
Ирмос: Силою Креста Твоего Христе,
/ утверди мое помышление, / во еже
пети и славити / спасительное Твое
вознесение.

Возшел еси Жизнодавче Христе ко
Отцу, / и вознесл еси род наш
Человеколюбче, / неизреченным
благоутробием Твоим.

Чини ангельстии Спасе, /
человеческое естество видевше
совосходящее Тебе, / непрестанно
удивляеми воспеваху Тя.

Ужасахуся ангельстии лицы Христе, /
зряще Тя с телесем вознесшася, / и
воспеваху святое Твое вознесение.

Естество человеческое Христе, /
тлением падшее возставил еси, /
и восходом Твоим вознесл еси, /
и с Собою нас прославил еси.

Богородичен:
Моли непрестанно Чистая, /
Произшедшаго от ложесн Твоих, /
избавитися прелести диаволи, /
поющим Тя Матерь Божию.

Ин. Ирмос:
Твоя песнословцы, Богородице, / Ж
ивый и Независтный Источниче, /
лик себе совокупльшия, духовно утверди, /
в Божественней Твоей славе /
венцев славы сподоби.   

Возмите врата небесная, /
се прииде Христос Царь твари, /
в тело оболкся земное, /
горнейшим глаголаху силам дольнейшия.

.
Взыскав Христе, прельщеннаго прелестию змиевою Адама, /
яко в сего оболкийся, /
возшел еси, и сел еси одесную, яко сопрестолен Отцу, /
поющим ангелом Тебе.

Слава:
Земля празднует и ликует, радуется и небо,
вознесением днесь Творца твари,
предъявленно соединившаго разстоящаяся хотением.

И ныне, Богородичен:
Смерти родивши Разрушителя, /
Единаго безсмертнаго Бога, /
Дево Мати Всечистая: / Того присно умоли, /
умерщвляющия моя страсти уморити, и спасти мя.
   
Катавасия:
Разверзе утробы нечадствовавшия узы, /
досаду же неудоботерпиму благочадствующия, /
едина молитва пророчицы древле Анны, / носящия дух сокрушен, /
к Сильному, и Богу разумов.   

Седален, глас 8.
Подобен:
Всед на облаки небесныя, /
оставив мир сущим на земли, /
возшел и сел еси одесную Отца, /
яко Единосущен Сему сый и Духу. /
Аще бо и во плоти явился еси, но непреложен пребыл еси: /
темже чаеши совершения конец, /
судити грядый на землю миру всему. /
Правосуде Господи, пощади души наша, /
прегрешений оставление даруя, /
яко Бог милостив, рабом Твоим.

Слава, и ныне:
тойже.
И чтение праздника.   
Песнь 4.

Ирмос: Услышах слух силы Креста, /
яко рай отверзеся им / и возопих: /
слава силе Твоей Господи.

Вознеслся еси во славе, ангелов Царю, /
Утешителя нам от Отца послав. / Темже вопием: /
слава Христе вознесению Твоему.   

Яко взыде Спас ко Отцу с плотию, /
удивишася Ему ангельская воинства, и возопиша: /
слава Христе вознесению Твоему.
   
Ангельския силы горнейшим вопияху: /
врата возмите, Христу нашему Царю, /
Егоже воспеваем вкупе со Отцем и Духом.
   
Богородичен:
Дева роди, и матерняя не позна, /
но Мати убо есть, Девою же пребысть, /
Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.

Ин. Ирмос:
Седяй в Славе / на Престоле Божества / во облаце легце, /
прииди Иисус Пребожественный, /
Нетленною Дланию / и спасе зовущия: /
слава, Христе, силе Твоей.   

Иисус Жизнодавец приим, ихже возлюби, /
на Елеонскую гору восходит, / и сих благослови, /
и облаком носимь Отчая недра доспе, / яже никакоже оставил.

Мир весь празднует видимый и невидимый: /
в радости ангели ликуют, /
и человецы славословяще непрестанно вознесение, /
плотию Соединившагося нам благостию.

Слава:
Разрушивый державу смерти яко безсмертный Господи, /
безсмертие всем даровал еси Человеколюбче, /
и вознеслся еси во славе, /
зрящим Тя честным учеником Иисусе всесильне.
   

И ныне, Богородичен:
Блаженно чрево Твое Всенепорочная бысть: /
чрево бо адово преславно истощившаго, /
несказанно вместити сподобилася еси, /
Егоже моли спасти нас поющих Тя.   

Катавасия:
Царю царей, / Яковый от Яковаго един Слове произшедый, /
от Отца безвиновнаго, /
равномощнаго Твоего Духа апостолом истинно послал еси, /
яко Благодетеля поющим: /слава державе Твоей Господи.

   
Песнь 5.
Ирмос: Утренююще вопием Ти /
Господи, спаси ны: /
Ты бо еси Бог наш, / разве бо Тебе иного не знаем.

Исполнив веселия всяческая Милостиве, /
к горним силам с плотию пришел еси. .
Ангельския силы вземлема Тебе видевше, /
врата, взываху Царю нашему, возмите.
Апостоли видевше возвышаема Спаса, /
с трепетом взываху Царю нашему: слава Тебе.

Богородичен:
Деву по рождестве поем Тя Богородице, /
Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.

Ин. Ирмос:
Ужасошася всяческая / о Божественней славе Твоей: /
Ты бо, Неискусобрачная Дево, /
имела еси во утробе над всеми Бога /
и родила еси Безлетнаго Сына, / всем воспевающим Тя / мир подавающая.

Всевышнего Бога / и родила вечного Сына, /
всем воспевающим Тебя мир подающего.

Умертвив смерть Твоею смертию Господи, /
взем ихже возлюбил еси, /
возшел еси на Масличную гору святую, /
и оттуду востекл еси Христе к Твоему Родителю, облаком носимь.

Странно Твое рождество, странно Твое воскресение, /
странно и страшно Твое Жизнодавче, еже от горы Божественное вознесение, /
еже изобразуя Илиа четвероконный восхождаше, /
воспевая Тя Человеколюбче.   

Слава:
Зрящим апостолом вещаху ангели: /
мужие галилейстии, что чудитеся вознесению Жизнодавца Христа:/
Сей приидет паки на землю / судити миру всему, яко Судия праведнейший.

И ныне, Богородичен:
Деву сохранив Тя по рождестве нетленну, /
восходит Христос ко Отцу Богородительнице, Егоже не остави, /
аще и плоть прият из Тебе, мысленную же и одушевленную, /
за милость неизреченную.   

Катавасия:
Решительное очищение грехов, /
огнедохновенную приимите Духа росу, /
о чада светообразная церковная. /
Ныне от Сиона бо изыде закон, /
языкоогнеобразная Духа благодать.   

Песнь 6.
Ирмос:
Обыде мя бездна, / гроб мне кит бысть, /
аз же возопих к Тебе Человеколюбцу, /
и спасе мя десница Твоя Господи.

Взыграшася апостоли, /
зряще на высоту днесь Зиждителя вземлема, /
упованием Духа, / и страхом зовяху:
слава восходу Твоему.

Предсташа ангели, / вопиюще Христе учеником Твоим: /
имже образом видесте Христа восходяща с плотию, /
паки приидет Праведный всех Судия.   

Яко видеша Тя Спасе наш небесныя силы, /
на высоту вземлема с телом, взываху, глаголюще: /
велико Владыко, человеколюбие Твое.   

Богородичен:
Купину Тя неопалимую, и гору, /
и лествицу одушевленную, и дверь небесную /
достойно славим Марие славная, православных похвало.

Ин. Ирмос:
Божественное сие и всечестное / совершающе празднество, /
Богомудрии, Богоматере, / приидите, руками восплещим, /
от Нея рождшагося Бога славим.

Да каплют нам свыше облацы веселие вечное, /
Христос бо, облаком яко херувимы носимый, /
к Своему Отцу восходит днесь.   

Плоти явився подобием, /
прежде разстоящаяся собрал еси во едино Человеколюбче, /
и вознеслся еси Щедре в небесная, /
зрящим Тя учеником Твоим.
   
Слава:
Что червлены ризы плоти соединившагося дебельству, /
святии ангели Христа зряще вещаху, /
страсти честныя Божественныя носяща образы.
   
И ныне, Богородичен:
Поем Отроковице зачатие, /
поем Твое неизреченное рождество, /
имже избавихомся Чистая тли и озлобления, /
и мрачнаго адова затворения.   

Катавасия:
Очищение нам Христе / и спасение Владыко, /
возсиял еси от Девы, / да яко пророка / от зверя морскаго персей Иону, /
от тли исхитиши всего Адама всеродна падшаго.

Кондак самогласен,
глас 6:
Еже о нас исполнив смотрение, /
и яже на земли соединив Небесным, /
вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, /
никакоже отлучаяся, / но пребывая неотступный, /
и вопия любящим Тя: / Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Икос:
Яже земли на земли оставившии, /
яже пепельная персти уступающии, приидите воспрянем, /
и на высоту возведем очи и мысли, /
вперим виды, вкупе и чувства, на небесная врата смертнии, /
непщуим быти в Масличной горе, /
и взирати на Избавляющаго на облацех носима. /
Отонуду бо Господь на небеса востече, /
и тамо даролюбезны дары раздая апостолом Своим, /
утешив я яко Отец, и утвердив я, /
наставив яко сынов, и рече к ним: не разлучаюся вас, /
Аз есмь с вами, и никтоже на вы.   

Синаксарь на Вознесение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.   
Песнь 7.
Ирмос:
В пещи огненней /
песнословцы спасый отроки, /
благословен Бог отец наших.

На облацех света вознесыйся, и спасый мир, /
благословен Бог отец наших.   
На раму Спасе, заблуждшее взем естество, вознесся, /
Богу и Отцу привел еси.   
Возшедый во плоти к безплотному Отцу, /
благословен Бог отец наших.

Умерщвленое наше грехом естество взем, /
Твоему свойственному Отцу Спасе привел еси.

Богородичен:
От Девы рождься, Юже Богородицу соделал еси, /
благословен Бог отец наших.

Ин. Ирмос:
Не послужиша твари Богомудрии / паче Создавшаго, /
но, огненное прещение мужески поправше, /
радовахуся, поюще: /
препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Светлый Тя Свет суща, подъят облак Господи, /
от земли паче ума восприемлема /
и небеснии собори восхвалиша со апостолы, глаголюще: /
Боже благословен еси.   

Рукама вси радующеся восплещим, вознесением Христовым, и воскликнем: /
взыде Бог во гласе трубне, и седе одесную, / яко сопрестолен Отцу во веки.

Слава:
Поя древле Моисей великий, взываше: /
да поклонятся восходящу Христу небеснии ангели, яко всех Царю, /
емуже зовем: отцев Господи и Боже благословен еси.

И ныне, Богородичен:
О чудес преславных! / Како вместила еси /
Бога невместимаго Богорадованная, плотию обнищавшаго, /
и со славою многою в небесная вознесшагося днесь, / и оживившаго человеки?

Катавасия:
Согласная возшуме органская песнь, /
почитати златосотворенный бездушный истукан: /
Утешителева же светоносная благодать почествует, / еже вопити: /
Троице Единая, равносильная, безначальная, благословена еси.
   
Песнь 8.
Ирмос:
Из Отца прежде век рожденнаго Сына, и Бога, /
и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, /
священницы пойте, / людие превозносите во вся веки.

Во двою существу возлетевшаго Жизнодавца Христа на небеса со славою, /
и Отцу соседящаго, / священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

От работы идольския тварь избавившаго, /
и представившаго ту свободну Твоему Отцу, /
Тебе Спасе поем, / и Тебе превозносим во вся веки
.
Своим схождением низложившаго супостата, /
и Своим возшествием вознесшаго человеки, /
священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

   
Богородичен:
Херувимов превышшая явилася еси Богородице Чистая, /
во чреве Твоем сими Носимаго носившая: /
Егоже со безплотными, человецы славословим во вся веки.

Ин. Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи /
Рождество Богородичо спасло есть; / тогда убо образуемое, /
ныне же действуемое, / вселенную всю воздвизает пети Тебе: /
Господа пойте, дела, / и превозносите Его во вся веки.

Явишася умове апостолом в вознесении, и вещаху: /
что взирающе стоите дивящеся? / Сей восходяй в небесная, /
приидет и паки судити иже на земли человеком, / Судия сый Един.

Дадим Богу величие, / хвалы согласие воскликнем, /
воспоим, ликуим, руками же восплещим: /
взыде Бог наш на небеса от земли, /
ангелом, архангелом поющим Сего, /
яко Владыку и Творца всех.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа

И ныне: Се Сын Твой Богородице, /
пленив Крестом Своим смерть, воскресе тридневен, /
и учеником Своим явлься, востече к небесным: /
с ними же Тебе покланяющеся / поем и славословим во вся веки.

И ныне: Се Сын Твой Богородице, /
пленив Крестом Своим смерть, воскресе тридневен, /
и учеником Своим явлься, востече к небесным: /
с нимиже Тебе покланяющеся /
поем и славословим во вся веки.

Таже,
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви,
поюще и превозносяще во вся веки.
   

Катавасия:
Разрешает узы, / и орошает пламень, /
трисветлый Богоначалия Образ: / поют отроцы, /
благословит же Единаго Спаса и Вседетеля, /
яко Благодетеля / сотворенная всяческая тварь.
.
Честнейшую: не поем, но поем припев:
Величай душе моя, / вознесшагося от земли на небо, / Христа Жизнодавца
.    .

Песнь 9.
Ирмос:
Тя паче ума и словесе, Матерь Божию, /
в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, /
вернии, единомудренно величаем.

Тебе Избавителя мира Христа Бога, /
апостоли видяще Божественно возвышаема, /
со страхом играюще величаху.   

Твою обожившуюся плоть / зряще Христе, на высоте ангели, /
друг ко другу глаголаху: / воистинну Сей есть Бог наш.
   
Тебе безплотных чинове Христе Боже, /
на облацех вземлема видяще, взываху: /
славы Царю, врата возмите.

Тебе сошедшаго даже до последних земли, /
и человека спасшаго, /
и восхождением Твоим возвысившаго, сего величаем

Богородичен:
Радуйся Богородице Мати Христа Бога: /
Егоже родила еси, / днесь от земли возносима /
со апостолы зрящи, возвеличала еси.

Вторый припев:
Ангели восхождение Владыки зряще, ужасахуся, /
како со славою взятся от земли на горняя.

Ин. Ирмос:
Всяк земнородный / да взыграется, Духом просвещаемь, /
да торжествует же Безплотных умов естество, /
почитающее священное торжество Богоматере, / и да вопиет: /
радуйся, Всеблаженная, / Богородице, Чистая Приснодево.

О даров паче постижения! / О таинства страшнаго! /
Всеми бо владычествуяй, от земли отходя к небесным, /
учеником посла Духа Святаго, / просветившаго сих смысл, /
и огненны сотворившаго благодатию.

Полцы ученичестии, Господь рече, вы седите во Иерусалиме, /
и Аз низпослю вам Утешителя другаго, /
Отцу сопрестольна, и Мне равночестна, /
Егоже видите взимаема, и облаком светлым носима.

Взятся яве великолепие выше небес, плотию обнищавшаго, /
и соседением Отца почтеся естество наше отпадшее: /
торжествуим, и согласно вси воскликнем, /
и восплещим руками радующеся

Богородичен:
Свет от Света возсиявый, Всенепорочная, из Тебе возсия, /
и черность безбожия всю разруши, / и в нощи спящих просвети. /
Сего ради вси по долгу Тя во веки присно ублажаем

Катавасия:
Радуйся Царице, / Матеродевственная славо: /
всяка бо удобообращательная благоглаголивая уста /
витийствовати не могут, / Тебе пети достойно: /
низумевает же ум всяк, Твое Рождество разумети. /
Темже Тя согласно славим.   

Ексапостиларий самогласен:
Ексапостиларий

Учеником зрящим Тя, /
вознеслся еси Христе ко Отцу соседя, /
ангели предтекуще зовяху: /
возмите врата, возмите, /
Царь бо взыде к начальному Свету славы. [Трижды.]

https://svisroman.wordpress.com/2021/06 … асителя-н/

Отредактировано Ярослава (2025-05-29 17:43:41)

0

6

Кондак Романа Сладкопевца на Рождество Богородицы

Благосклонному вниманию читателей предлагается
впервые переведенный на русский язык полный текст
кондака на Рождество Богородицы, написанного преподобным Романом Сладкопевцем.

К сожалению, о великом песнописце, «Данте новогреков»,
по выражению исследователя Гельцера, известно немного,
и удается лишь с большой приблизительностью реконструировать его жизненный путь. Он происходил из Сирии, из града Эмессы, из еврейской, но христианской среды,
судя по указанию кондака в его честь.
Весьма вероятно, что он получил в Эмессе медицинское образование.
Возможно, юридическое образование он получил в Бейруте,
где, по свидетельству Патмосского синаксаря, стал дьяконом в Бейрутской церкви Воскресения.
Ему пришлось переехать в Константинополь во времена царя Анастасия
(не исключено, что из-за монофизитских гонений), и он остался служить
в храме Пресвятой Богородицы в Кирах.

В этом храме он приобрел благодать составления кондаков,
когда в вечер Рождества Христова ему во сне явилась Пресвятая Богородица,
дала и повелела съесть пергаменный свиток.
После его поглощения Роман немедленно проснулся и,
взойдя на амвон, начал возглашать и весьма благозвучно петь:
«Дева днесь Пресущественнаго раждает».

С того времени он составил кондаки на Господские праздники и дни памяти различных святых.
Многие из них, написанные его рукой, хранятся в Кирах.
По сведениям из анонимного кондака, написанного в его честь,
Роман неоднократно призывался ко двору и вполне мог быть советником
святого императора Юстиниана и даже пережить вместе с ним
страшное восстание 532 года под названием «Ника».

Скончался же он в преклонном возрасте около 560 года
и был погребен все в той же церкви Богородицы в Кирах.
Еще в начале XIII века его могилу видел Антоний Новгородский.

От преподобного Романа до нашего времени дошло 88 кондаков,
из которых не все можно с полной уверенностью ему приписать.
Однако кондак на Рождество Богородицы несомненно принадлежит именно ему.
На сентябрьские праздники следует упомянуть его кондаки преподобному Симеону Столпнику,
Архангелу Гавриилу, Воздвижению Креста и апостолу и евангелисту Иоанну Богослову.
Однако кондак Рождества Богородицы занимает среди них особое место — и по краткости, и по глубине.

Источник этого кондака — т. н. «Протоевангелие Иакова»,
текст, созданный не позднее ΙΙ века в среде иерусалимских христиан.
Из него позаимствованы истории об отвержении даров праведного Иоакима,
его молитве на горе, скорби праведной Анны в саду, пире,
устроенном Иоакимом в честь рождения Пресвятой Богородицы,
и наконец, рассказ о Введении Пресвятой Богородицы во храм.
Первоначальный праздник Рождества Богородицы, введенный в Константинополе
в первой половине VI века при святом императоре Юстиниане,
подразумевал также и воспоминание Введения во храм.
Кондак на Рождество Богородицы мог быть написан преподобным Романом между 527 и 548 годами, поскольку в нем говорится как минимум о двух благоверных царях, то есть о святых Юстиниане и Феодоре. Поскольку святая царица Феодора скончалась в 548 году,
именно этот год является верхней датирующей границей написания кондака.

Богословие кондака говорит о Рождестве Богородицы как о всемирной радости,
освобождении человечества от бесплодия, тления, смерти и погибели.
Рождество Богородицы — торжество жизни и святости,
ибо рождается Всесвященный Храм Бога и Творца
и Питательница Жизни нашей, то есть Иисуса Христа.

Переводчик постарался по возможности точно передать стихотворный размер оригинала,
написанного достаточно сложным стихом, который подразумевает
как определенное количество слогов не только в каждом стихе,
но и в его отрезке, так и соответствующий порядок ударений.

(Перевод и комментарии диакона Владимира Василика)

 
Песнь Романа
Самогласен:

Иоаким и Анна поношения безчадства
и Адам и Ева от истления смерти
освободились, Пречиста, в святом Твоем Рождестве.
Его совершает и сей народ Твой,
от вины прегрешений он избавлен, взывая:
«Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея».

Моление, а с ним и стенание от бесплодия и бесчадия
Иоакима же и Анны воспринято.
И вошло во уши Господа, и произрастило Плод животворный для мира.
Ведь на горе совершал он молитву,
она же поношенье в саду переносила,
но со радостию
неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

О благая, рожденная Анною, как прославлю или воспою Тебя,
ибо Ты — рожденный Храм всесвященнейший?
Иоаким на горе умолял плод восприять от утробы Анны.
И принятой была от святого молитва,
после же чревоношенья радость в сем мире
преблаженная бысть.
Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Дар иногда принес он во храм, и не воспринят остался он,
ведь не хотели воспринять его священники
от неплодного и семя неимущему, и средь Израиля сынов Иоаким был отвержен,
но пришел он потом, и привел с собою Деву
с дарами благодаренья вместе со Анной,
ибо, радуясь днесь,
неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Ныне услышали колена Израиля, что родила днесь Анна Непорочную,
и все же возрадовались днесь во веселии.
Сделал Иоаким им пиршество, и возрадовались светло они о дивном чуде.
К молитве призвал иереев, левитов,
принес он и Марию, всех посреди их,
чтобы возвеличить:
«Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея».

Жизни поток Ты источила нам, во Святое отданная воспитатися
и насладившаяся пищей ангельской,
во Святых Святая Пребывшая, как речется, Ты и Храм, и Сосуд Сей Господень.
Ибо девы Саму Деву с свечами приводят,
прообразуя Солнце — То, что имела
принести для верных.
Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

«О таинство, свершенно на земле», — по рождении Анна воскликнула
ко Создателю, Провидцу и Богу нашему.
— Владыко, Ты услышал мя, как ту Анну, что упрекал Илий священник за пьянство.
Ведь Самуила она рожденного решила
Владыке посвятити, Ты же, как прежде,
даровал ведь и мне:
Неплодная рождает Богородицу и Питательницу жизни нашея.

«Велие днесь, Благий, мне предстоит, ибо я родила Деву, Рождающу
прежде веков Всевладыку и Господа,
по Рождестве же Хранящего Матерь Свою, как и есть Она — Девой.
Сию же приношу Тебе во храме, Щедре.
Сия и Дверь Твоя будет Владыки вышних.
С радостию Ее
неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Некогда и Сарра верная возжелала родити неплодная,
прежде рожденья Исаака — сына ее,
Ведь Бога она принимала, с двумя архангелами, в человеческом зраке.
И слово было к ней во время оно:
«У Сарры сын родится» — ныне же миру
радуясь, вопиет:
«Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея».

Ныне Мариам сияет временам, и ведь храм не скудеет святынями,
и Захария, Ее видя Взрослеющей,
избирает по жребию Ей жениха и от Бога Иосифа, обрученного Деве.
Ему была дана Она чрез жезла откровенье
от Духа Всесвятаго, сего же ради Анна
радуясь, вопиет:
«Неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея».

Чтимо Дитя твое, святая мать. Похвалу родила ты вселенныя
и за людей умоление теплое,
Стена Она, и Утверждение, и Пристанище на Нее возложивших надежду.
И всяк христианин защиту получает,
покров Ее спасенья и надежду.
Ее же от чрева твоего
неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Вышний Боже, Создателю всего, Сотворивший же Словом всяческая,
Создавший человека Твоею мудростью,
Человеколюбче Единственный, Твоему народу мир, как Всещедрый, нам даруй,
царей сохрани со пастырем сих верных
и безмятежно стадо, храня и защищая,
да всяк вопиет:
неплодная рождает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.


Кондак преподобного Романа Сладкопевца
перевел с древнегреческого диакон Владимир Василик

https://svisroman.wordpress.com/2021/09 … на-рождест

0


Вы здесь » Близ при дверях, у последних времен. » Фильмы, книги, музыка » Православные песнопения